Onderzoek & analyse

Wij weten veel op het gebied van online toepassingen, maar de kennis over de branche waarbinnen u werkzaam bent, zit bij u. Tijdens de kennismaking proberen we onszelf dan ook een zo goed mogelijk beeld te vormen van uw bedrijf, de branche waarbinnen u werkzaam bent en de doelen die u wilt verwezenlijken.

Vragen, denken en dan pas doen!

We luisteren naar uw verhaal en stellen ondertussen vragen. Veel vragen! We vragen net zolang door totdat we alles weten over uw doelstellingen, doelgroepen, ambities, eisen, wensen en problemen. Deze informatie laten we op ons inwerken en we stellen onszelf vragen zoals: Waar bevind uw doelgroep zich en wat vinden ze belangrijk? Welke weg legt de doelgroep af voordat ze overgaan tot aankoop van een product of dienst? Hoe staat het met de concurrentie en hoe positioneren zij zich ten opzichte van uw bedrijf?

De gevonden informatie combineren we met onze kennis, ervaring en creativiteit. Op deze manier ontstaat er een concrete oplossing die haalbaar is en bijdraagt aan de groei van uw bedrijf.

Doelgroepanalyse en customer journey

De belangrijkste vragen die we stellen hebben te maken met de te bereiken doelgroep. Hier bevinden zich immers de potentiële klanten van uw bedrijf. Door middel van een doelgroepanalyse proberen we zoveel mogelijk te weten te komen over uw doelgroep, waar deze zich bevind en wat hun behoeften zijn. Vaak brengen we de verschillende doelgroepen in kaart aan de hand van persona's. Een doelgroep samengevat in een fictief persoon.

Voor dit fictieve persoon gaan we vervolgens bekijken waarmee hij/zij zich bezig houdt in de verschillende fasen van het aankoopproces; de customer journey of klantreis. Hierbij kunt u denken aan oriëntatie, bewustwording, beslissing en bevestiging. Het is van groot belang dat u inspeelt op de wensen van de doelgroep tijdens de verschillende fasen. Op deze manier blijft u namelijk uw concurrenten een stap voor.