Zoekmachine optimalisatie

Onder zoekmachine optimalisatie verstaan we: het op een dusdanige manier inrichten van uw website/webshop, zodat deze zoveel mogelijk (gratis) bezoekers oplevert. Hierbij richten we ons vooral op de technische inrichting van de website, het optimaliseren van uw teksten en het gebruik van de juiste zoekwoorden voor uw doelgroep.

Voor SEO is de basis erg belangrijk

Vaak wordt bij zoekmachine optimalisatie (SEO) enkel gedacht aan het optimaliseren van de teksten van de website/webshop. Als de basisopbouw van de website/webshop echter niet optimaal is, zal het rendement van het optimaliseren niet erg doeltreffend zijn. Daarom kijken we altijd eerst naar de technische opbouw van de website. Hierbij kunt u denken aan de menu structuur, plaatsing van zoektermen in de teksten, koppelingen met social media, laadtijd, etc. Als dergelijke zaken op een correcte manier worden toegepast, is de kans van slagen om te scoren op de gewenste zoektermen vele malen hoger.

Conversie wordt vaak onderschat

Veel klanten richten zich in eerste instantie op het genereren van zoveel mogelijk bezoekers, echter als de bezoekers die op uw website/webshop geen actie ondernemen, heeft u hier niets aan (hooguit naamsbekendheid). Wij verdiepen ons in uw doelgroep en onderzoeken waar ze naar op zoek zijn. De kans dat een dergelijke bezoeker vervolgens actie onderneemt is vele malen groter. Voorbeeld: een bedrijf dat bestelwagens verhuurt, heeft niets aan bezoekers die geïnteresseerd zijn in het kopen van een bestelwagen. Het is daarom verstandig om in de teksten veelvuldig gebruik te maken van de combinatie tussen “bestelwagen” en “huren”.

Zo hoog mogelijk scoren in Google

“Ik wil zo hoog mogelijk scoren in Google”, is een wens die we erg vaak te horen krijgen. Los van het feit dat het moeilijk concurreren is tegen partijen als Zalando, bol.com of Marktplaats, is het de vraag of u dat moet willen. Dergelijke partijen besteden erg veel tijd en geld aan het zo hoog mogelijk scoren op termen waarop de concurrentie hoog is. Kleine en middelgrote bedrijven hoeven echter niet te wanhopen. Vaak is er meer mogelijk dan u denkt. Door bijvoorbeeld te focussen of in te spelen op een bepaald werkgebied, specifieke zoektermen of trends, kunt u dergelijke partijen het vuur aan de schenen leggen!